Cемінар-тренінг «Кращі практики освіти для сталого розвитку»

19 березня у Національному еколого-натуралістичному центрі учнівської молоді пройшов семінар-тренінг «Кращі практики освіти для сталого розвитку». Участь у заході взяли 28 педагогічних працівників освітніх закладів, методистів інститутів післядипломної освіти, методичних кабінетів та еколого-натуралістичних центрів з різних областей України.

Програма заходу була змістовно розподілена на три модулі присвячених наступним темам:

- кращий досвід та інтерактивні інструменти освіти для сталого розвитку, впроваджені за підтримки Партнерської мережі «Освіта в інтересах сталого розвитку в Україні»,
фасилітація екологічної гри «Зелений менеджер – версія 2»;
- роль установ природно-заповідного фонду у процесі освіти для сталого розвитку, на прикладі співпраці Національного природного парку «Голосіївський» з Партнерською мережею «Освіта в інтересах сталого розвитку в Україні»;
- кращому досвіду та практикам з поширення інформації щодо необхідності захисту озонового шару та попередження глобального потепління серед учнівської молоді, з використанням комплекту навчальних посібників для закладів середньої освіти «Озонекшн».

Привітали учасників Вербицький Володимир Валентинович, Директор Національного екологічно-наукового центру учнівської молоді, доктор педагогічних наук,професор, академік Академії наук вищої освіти України та Козак Олена Меланівна, експерт Партнерської мережі «Освіта в інтересах сталого розвитку в Україні», кандидат біологічних наук, старший викладач Національного університету «Києво-Могилянська академія», яка і відкрила семінар-тренінг розпочавши перший модуль «Кращі практики освіти для сталого розвитку: інтерактивні інструменти та методи впровадження». Під час модулю, проведеного Оленою Меланівною, учасники поглибили свої знання щодо загального поняття сталого розвитку, сімнадцяти глобальних цілей, зокрема освіти для сталого розвитку. Також, учасникам були продемонстровані цілі та можливості Партнерської мережі «Освіта в інтересах сталого розвитку», платформу інтерактивних знань, де учасники можуть у відкритому доступі ознайомитись з навчально-пізнавальними матеріалами, а також платформу дистанційного навчання, на якій розміщено шість безкоштовних курсів – «Стійкі органічні забруднювачі», «Реєстр викидів та перенесення забруднювачів», «Основи сталого розвитку», «Сталий розвиток громад», «Управлінняпроектами, впровадження, моніторинг та звітність», «Гендер та довкілля» (http://ecoacademy.org.ua).

Для підвищення екологічної освіченості молоді освітяни ознайомились з екологічними іграми – «Зелене місто майбутнього», «Мережа життя» та «Зелений менеджер – версія 2». Також, учасники заходу навчались правилам проведення та організації екологічної гри «Зелений менеджер – версія 2» та отримали по комплекту гри для поширення екологічної освіченості по різним областям України.

Другий модуль «Об’єкти природно-заповідного фонду – дієва платформа для впровадження освіти в інтересах сталого розвитку» проводила Крижановська Ольга Тимофіївна, кандидат філологічних наук, фахівець відділу екологічної освіти Національного природного парку «Голосіївський». Під час якого розглядалась загальна інформація про природно-екологічний фонд України, напрями діяльності установ природо-заповідного фонду (ПЗФ), зокрема рекреаційна та еколого-освітня діяльність. На прикладі Національного природного парку «Голосіївський» було продемонстровано ефективність співпраці установ ПЗФ з Партнерською мережею та поширено спільний досвід з проведення Всеукраїнських дитячих екологічних форумів, природоохороних акцій тощо.

Останній, третій модуль «Дій за озон», проводили досвідчені тренери Пруцакова Ольга Леонідівна, кандидат педагогічних наук, провідний науковий співробітник лабораторії позашкільної освіти Національної академії педагогічних наук та Санковська Ірина Мечиславівна, методист, викладач науково-методичного центру Інституту післядипломної педагогічної освіти ім. Б. Грінченка. Цей модуль проводився з метою навчання учасників кращим практикам, інтерактивним вправам по роботі з учнівською молоддю для поширення інформації щодо проблеми виснаження озонового шару та наслідків змін клімату. Зокрема, присутні на своєму прикладі навчались вправам, які дають можливість усвідомити соціальні наслідки змін глобальних екологічних проблем, актуалізації процесів мислення, емоційних переживань та креативних рис з цього приводу.

Навчання на третьому модулі проходило з використанням комплекту навчальних посібників дляосвітніх закладів «Озонекшн» (http://www.ecoosvita.org.ua/novyna/ekologichnyy-kurs-z-vprovadzhennya-na...), які по закінченню семінару-тренінгу були передані кожному учаснику для подальшого підвищення екологічної обізнаності серед учнівської молоді по всій Україні.

Після успішного проходження семінару-тренінгу «Кращі практики освіти для сталого розвитку» учасники були нагороджені сертифікатами за проходження навчання з фасилітації настільної екологічної гри «Зелений менеджер-2» та навчання на модулі «Дій за озон!» із впровадження навчального комплекту для закладів середньої освіти «ОЗОНЕКШН».

Захід було організовано за підтримки Національного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді та Партнерської мережі «Освіта в інтересах сталого розвитку».